lördag 2 februari 2008

Språkröret Karolina rapporterar från vardagslivet

Jag tyckte att vi behövde ett inlägg i bloggen som var lite "skojigare" och inte så formellt och informativt som pressmeddelande och kalendarium :) Kände att jag var rätt person för uppdraget.

Torbjörn och jag (Karolina) har nu varit språkrör i lite mer än en vecka. Det har hunnit sjunka in, men några särskilda uppdrag har vi inte fått än, så vi har inte fått bevisa vår storslagenhet. Jag trodde nog att den första veckan skulle te sig mer hektisk, eftersom vi båda nästan direkt efter årsmötet satte oss ner och skrev vårt pressmeddelande och skickade in. Morgonen därpå ringde TV4 till Torbjörn och väckte honom kl. 4 på morgonen och mig halv 5 (jag var smart nog att ha mobilen på ljudlös, men hade fått ett röstmeddelande som avlyssnades på väg till skolan). De ville nämligen ha en bild på oss.
Under dagen rapporterade Torbjörn titt som tätt via sms om vad som hände i mediavärlden. "Vi står med på TV4:s hemsida!" "Nu nämnde de oss i sändning också!" m.m. :)
På fredagen såg vi till att ta en ordentlig bild på oss tillsammans. En av 113 st blev bra...



Har ändå haft en ganska kul tid som språkrör.
Igår var MUF/MSU Katedral i glasentrén på min skola (Katte då...) och försökte värva medlemmar genom att bjuda på godis och kaffe (det var nog varken KRAV- eller rättvisemärkt). Jag tog såklart inget, men det kanske man skulle ha gjort för att göra dem lite fattigare :P Hur som helst tycker jag att jag hade ett ganska bra argument för att inte gå med i MUF när de frågade mig: "Jag är språkrör för Grön Ungdom". Mer behövdes liksom inte.

Lite senare på dagen satt jag i skolans cafeteria. Ännu en liten MUFare kom fram och frågade om jag inte var intresserad.
"Ehm, nej..."
"Varför inte?"
"För jag är Grön Ungdoms språkrör. Jag borde kanske inte gå med i MUF...?"
"Jaha... så du är en sån."
"Vadå?"
"Nej, men miljön är ju också viktig..." (inte alltför övertygad)
"Ja, fast det ingår ju då lite mer i vårt partiprogram än så."
Den okunniga moderaten tittade frågande på mig och blev sedan upptagen med annat.

Jag tyckte i alla fall att det var ganska kul. :)

Ha det gött!
M.G.H. / Karolina


5 kommentarer:

TB sa...

men visst fanns det en bättre bild än den?...

Karolina sa...

Du får fråga Jods, han har alla bilderna. Jag fick bara några stycken, men enligt honom var det den bästa. Jag tycker att den är rätt bra iaf :)

Anonym sa...

MGH=Med Grön Hälsning? :P

Simon Rosén sa...

Dendär bilden längst upp på bloggen är cool. Hur fixades den?
JJag förtår inte riktigt vad MUF gör på sina möten. Fikar, skrattar åt de andra partierna och försöker värva fler medlemmar?
Fast vi fikar rätt mycket på våra möten också... fast vårat fika är i alla fall ekologiskt!(oftast)
MGH Simon

Karolina sa...

Simon: ja, precis det som vi gör på våra möten alltså :P fast vi är ett mycket trevligare gäng människor!
med gröna hälsningar var det, ja! :)